Okul yönetiminin boyutları nelerdir?
Bu boyutlar örgütsel, işlevsel, sosyal ve kişisel hedef boyutları olarak adlandırılmıştır. Adlandırılırken doktrinde ifade edilen amaçlar ve yönetim sürecinin amaçlarına ilişkin literatürdeki amaçlar kategorisi dikkate alınmıştır.
Sınıf yönetimi öğeleri nelerdir?
Yukarıdaki görüşlere dayanarak sınıf yönetimi süreçleri ve etkinlikleri şu başlıklar altında toplanabilir: program ve planlama, öğrenme ortamının düzenlenmesi, iletişim ve etkileşimin düzenlenmesi, öğrenme ve öğretme, beceri geliştirme, değerlendirme, zamanın kullanımı yani zaman yönetimi.
Sınıf yönetiminin temel özellikleri nelerdir?
Sınıf yönetiminin özellikleriÇok boyutluluk.Eşzamanlılık.Anındalık.Öngörülemezlik.Açıklık.Paylaşılan tarih.
Sınıf yönetiminin kapsamı nedir?
Sınıf yönetimi genel olarak, belirlenmiş eğitim amaçlarına ulaşmak için planlama, örgütleme, uygulama ve değerlendirme işlevlerine ilişkin ilke, kavram, kuram, model ve tekniklerin sistemli ve bilinçli bir şekilde uygulanmasına ilişkin tüm etkinlikler olarak anlaşılmaktadır (Erdoğan, 2001).
Sınıf yönetimi boyutları nelerdir?
Sınıf yönetiminin beş boyutu vardır. Bunlar, sınıf ortamının fiziksel düzeni, planlama programı, zamanın kullanımı, sınıftaki ilişkilerin düzenlenmesi ve davranış kuralları ile ilgili etkinliklerdir (Başar, 2005, 7-8).
Sınıf yönetim modelleri nelerdir?
Sınıf yönetimi modelleri geleneksel, tepkisel, önleyici, gelişimsel ve bütünsel olmak üzere beş başlık altında ele alınmaktadır.
Sınıf yönetiminin alt dalları nelerdir?
Çağdaş yaklaşımlara göre; sınıf yönetimi öğrenci merkezli olmalıdır. Sınıf yönetimi modelleri otoriter, tepkisel, önleyici, gelişimsel ve bütünsel olarak ayrılmaktadır.
Yönetimin temel öğeleri nelerdir?
Yönetimin fonksiyonlarını dört ana başlık altında inceleyeceğiz, koordinasyonun ayrı bir fonksiyon olmadığını ve her fonksiyonun içinde yer aldığını tekrar vurgulayacağız. Bunlar; Planlama • Örgütleme • Yönlendirme (icra etme) • Kontrol etme (denetleme).
Sınıf yönetimi kuramları nelerdir?
Sınıf yönetiminde genel olarak dört farklı yaklaşım bulunmaktadır: reaktif, önleyici, gelişim odaklı ve bütünsel yaklaşımlar.
Sınıf yönetimindeki en önemli faktör nedir?
Okul müdürleri, sınıf yönetimini etkileyen en önemli faktörlerin aile, öğretmen kişiliği ve okulun bulunduğu çevre olduğunu belirtmişlerdir.
Sınıf yönetiminin temel işlevleri nelerdir?
Öğretmenin öğrencilerde istenilen davranış değişikliğini meydana getirmek, uygunsuz davranışları düzeltmek, etkili iletişimi geliştirmek, sınıfta olumlu psikososyal iletişim yaratmak, etkili bir organizasyon yaratmak ve sınıf yönetimi için zamanı etkili kullanmak amacıyla yaptığı etkinlikleri tanımlayabiliriz.
Sınıf yönetimi çok boyutluluk nedir?
Çok boyutluluk: Sınıfta birçok etkinlik aynı anda gerçekleştirilebilir. Bazı katılımcılar okur, bazıları yazar. Anlıklık: Olaylar sınıfta anında gerçekleşir ve ertelenemez. Açıklık: Sınıfta olan biten hakkında hiçbir gizlilik yoktur.
Sınıf yönetimi süreçleri nelerdir?
Yukarıdaki görüşlere dayanarak sınıf yönetimi süreçleri ve etkinlikleri şu başlıklar altında toplanabilir: program ve planlama, öğrenme ortamının düzenlenmesi, iletişim ve etkileşimin düzenlenmesi, öğrenme ve öğretme, beceri geliştirme, değerlendirme, zamanın kullanımı yani zaman yönetimi.
Sınıf yönetiminin amaçları nelerdir?
Sınıf yönetimi, etkili öğretim ve öğrenme için stratejiler geliştirmek ve uygulamakla ilgilidir. Sınıf yönetiminin amacı, öğrencilerin öğrenme motivasyonunu artıran olumlu, düzenli ve güvenli bir sınıf ortamı yaratmak ve sürdürmektir.
Sınıf yönetimi becerileri nelerdir?
Sınıf yönetimi becerileri dört ana başlık altında sınıflandırılabilir. Bunlara dersleri yönetmek, sınıf prosedürleri ve rutinleri, sınıfın fiziksel düzenini organize etmek ve öğrenci davranışlarını yönetmek dahildir. Başka bir sınıflandırma, sınıf yönetiminin beş boyutunu belirler.
Okul yönetim biçimleri nelerdir?
Tüm bu görüş ve teorilerin etkisi altında, eğitim sisteminde gözlemlenen yönetim stillerini otoriter, koruyucu, destekleyici ve birlikçi olarak sınıflandırmak mümkündür. Bu dört yönetim stilinin dışında, okullarda ve bazı kamu kurumlarında dağınık yönetim de bulunmaktadır.
Örgütlerin boyutları nelerdir?
Organizasyonun boyutları: amaç, yapı, süreç, iklim.
Okul yönetimi nedir?
Okul yönetimi, okulda mevcut tüm kaynakları akıllıca ve verimli bir şekilde kullanarak okulu hedefleri doğrultusunda tutmaya çalışır. Okul bürokratik bir organizasyondur. Bu nedenle okul yönetimi, yasalar ve yönetmeliklerle belirlenen ve sınırlandırılan ortak hedeflere ulaşmaya çalışır.
Okul yöneticisi nasıl olmalı?
Okul yöneticisi olarak görev yapacak kişinin yabancı dil bilgisine sahip olması gerekmektedir. Teknolojik olarak kendini geliştirmiş olması gerekmektedir. İletişim becerileri gelişmiş olmalıdır. Eğitim alanındaki gelişmeleri takip edebilmeli ve bu gelişmelere göre kendini geliştirebilmelidir.