İçeriğe geç

Ptt Memuru Olmak Için Kaç Puan Gerekir

PTT’ye memur olarak nasıl girilir?

PTT; Kamu kuruluşu olması nedeniyle genellikle KPSS sınavı sonuçlarını değerlendirmektedir. Ancak dönemsel olarak KPSS şartı aranmadan iç yazılı ve sözlü sınavları veya mülakatları geçerek PTT’de işe alınmak mümkündür.

PTT’de çalışmak için ne mezunu olmak gerekir?

1) Gişe ve büro memuru kadrolarına başvuruda bulunmak için, Ek-2’de yer alan bölümlerden birinde en az dört yıllık eğitim veren bir yükseköğretim kurumundan veya YÖK tarafından denkliği kabul edilen yurt dışındaki bir okuldan üniversite diploması almış olmak gerekir.

PTT lise mezunu alıyor mu?

e) En az lise veya dengi okul diplomasına sahip olmak, f) PTT Müdürlüğünden PTT A.Ş. mezunu olmak. Acentelerin, Usul ve Esasların 10 uncu maddesi uyarınca uygun görülen bir işte çalışma imkânına sahip olmaları zorunludur.

Kimler PTT memuru olabilir?

a) 11.01.2019 tarihli ve 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanununun 28 inci maddesi kapsamına girenler ile yurt dışındaki PTT işyerlerinde istihdam edilecekler hariç olmak üzere, Türk vatandaşı olmak. b) En az 18 yaşında ve en az 35 yaşında olmak.

PTT KPSS kaç puan istiyor?

2) Yurt içinde veya yurt dışında sürekli çalışmasına engel olabilecek bedensel veya ruhsal bir hastalığının bulunmadığını Sağlık Kurulundan alınacak resmi raporla belgelendirmek. 3) KPSS P3 puan türünde en az 70 (yetmiş) puan almış olmak.

PTT memuru ne kadar maaş alır?

Posta görevlisi olarak çalışan bir kişinin maaşı, mesleki deneyim, şirket ve yapılan iş miktarı gibi birçok kritere bağlıdır. Eylül 2024 itibarıyla, bir posta görevlisinin ortalama güncel maaşı 22’dir.

PTT’de çalışmak için hangi bölüm okunmalı?

Posta Hizmetleri Bölümü’ndeki öğrenciler iki yıllık bir süre boyunca çeşitli derslerden sorumludur. İki yıllık Posta Hizmetleri ders programında yer alan derslerden bazıları şunlardır: Mektup Posta

PTT çalışanları kadrolu mu?

PTT 2013 yılında anonim şirket olduktan sonra 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 27. maddesiyle HRD personeli getirildi. Bu tarihten sonra tüm alımlar sözleşmeli olarak yapılıyor. Ayrıca bu süreçte sözleşmeli personel alımının yanı sıra kamu çıkarını kârın önüne koyan bir liyakat sistemi getirildi.

PTT personel alımı 2024 başvurusu nereden yapılır?

PTT’de işe başvurmak isteyenlerin izlemesi gereken ilk adım, PTT’nin resmi internet sitesinden başvuru alanlarını seçmektir. Başvuru yaparken adaylar, seçtikleri uzmanlık alanına göre tek bir seçim yaparlar ve elde edilen puanlara göre değerlendirmeye alınacakları belirtilir.

PTT görevlileri memur mu?

Madde 9 – (1) Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinde 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamında en az beş yıl çalışmış ve dört yıllık yüksek öğrenim mezunu olan dağıtıcılar, başvuruları üzerine, yükselme sınavına girmeksizin 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamındaki kamu görevlisi unvanına atanırlar.

PTT devletin mi?

1954 yılında Kamu İktisadi Teşebbüsü (KİT) olan PTT Genel Müdürlüğü, 1984 yılında çıkarılan Kamu İktisadi Teşebbüslerinin Yeniden Yapılandırılmasına Dair 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile Kamu İktisadi Teşebbüsü (KİT) statüsüne dönüştürülmüştür.

PTT iş başvurusu nasıl yapılır?

Gerçek Kişi Başvuruları: Elektronik imzanız veya mobil imzanız bulunmuyorsa, “Online Ön Başvuru” bölümünden PTTKEP Hesap Ön Başvurunuzu tamamladıktan sonra şahsen veya yasal temsilciniz aracılığıyla PTT Müdürlüklerimize başvuruda bulunabilir, sözleşme imzalama sürecini tamamlayarak PTTKEP Hesap sahibi olabilirsiniz.

PTT çalışanları hangi statüde?

Ne yazık ki, toplumun saygın bir kurumu olan PTT, sendikamızın sürekli muhalefetine rağmen 2013 yılında anonim şirket statüsüne dönüştürüldü. PTT anonim şirket olduktan sonra şirket, İHS Personel (Yönetim Hizmetleri Sözleşmesi) adı altında kuruma personel alımına başladı.

PTT askerlik şartı var mı?

(d) askerlik hizmetini yapmamış, henüz askerlik yaşına gelmemiş veya askerlik yaşına gelmişse aktif askerlik hizmetini tamamlamış veya ertelemiş. (e) diğer kuruluşlara karşı zorunlu hizmet yükümlülüğü yok.

PTT memuru ne iş yapar?

Gişe görevlisi, bilet satışı, müşterilere bilgi verilmesi ve çalışma alanlarının düzenlenmesi için gerekli idari görevleri yerine getirmekten sorumludur.

PTT’de çalışmak için hangi bölüm okunmalı?

Posta Hizmetleri Bölümü’ndeki öğrenciler iki yıllık bir süre boyunca çeşitli derslerden sorumludur. İki yıllık Posta Hizmetleri ders programında yer alan derslerden bazıları şunlardır: Mektup Posta

PTT çalışanları devlet memuru mu?

Öncelikle haberle ilgili olarak şunu belirtmek gerekir. PTT personeli memur değil işçi olacaktır. İstihdam, idari hizmet sözleşmesine dayalı olacaktır.

PTT personel alımı 2024 başvuru nasıl yapılır?

Gerçek Kişi Başvuruları: Elektronik imzanız veya mobil imzanız bulunmuyorsa, “Online Ön Başvuru” bölümünden PTTKEP Hesap Ön Başvurunuzu tamamladıktan sonra şahsen veya yasal temsilciniz aracılığıyla PTT Müdürlüklerimize başvuruda bulunabilir, sözleşme imzalama sürecini tamamlayarak PTTKEP Hesap sahibi olabilirsiniz.

Düz memur olmak için ne yapmalıyım?

Kadrolu memur olabilmek için KPSS (Kamu Personeli Seçme Sınavı) değerlendirmesi gerekmektedir. Genellikle KPSS P3 puan türü üzerinden işe alım yapılmaktadır. Adayların KPSS’den belirli bir puan almış olması gerekmektedir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Evi Olan Escort